Beauty Children Pageants - HOT or NOT?

16.11.10

Detská súťaž krásy je určená pre deti od 0-18 rokov. Súťaž je rozdelená na niekoľko častí, napr. voľná disciplína, rozhovor, ukážka športového , westernového, tématického či večerného oblečenia, oblečenia na voľný čas alebo podľa vlastného výberu, ukážka plaviek aťď. Súťažiace majú make-up a komplikované účesy, majú na sebe outfity, ktoré sú im ušité na mieru.

Súťaže krásy sa začali v Spojených štátoch v roku 1921, kedy majiteľ hotela Atlantic City dostal nápad pomôcť a podporiť rozvoj cestovného ruchu. Avšak myšlienka sa rozšírila aj o súťaž o "Najkrajšie dieťa" a uskutočnila sa vo veľkých mestách po celej krajine. "Little Miss Amerika" sa prvýkrát konala v roku 1960 v Zábavnom parku Palisades v New Jersey. Pôvodne, to bola súťaž pre mládež od 13 do 17 rokov, ale v roku 1964 sa tam zišlo viac ako 35.000 účastníkov, na podnet ktorých sa veková hranica znížila. Moderné detské súťaže krásy sa objavili v neskorých 60.tych rokoch.

Súťaž trvá približne 2 hodiny, dievčatá majú možnosť vyhrať rôzne ceny ako je napr. elektronika, hračky, štipendiá a granty, peniaze, čelenky, šály, šaty, a trofeje. Trofeje majú často také obrovské rozmery, že sú vyššie než súťažiace samotné.
Okrem výdavkov na cestu a ubytovanie musia rodičia zaplatiť vstupný poplatok, ktorý sa zvyčajne pohybuje od 50 do niekoľkých stoviek dolárov, v závislosti od typu súťaže. Make-up a vlasy má na starosti profesionálna maskérka. Opaľovací sprej a ďalšie príslušenstvo tiež musí byť zaplatené, rovnako ako oblečenie. Šaty môžu stáť od $ 200 do $ 6000, v závislosti od návrhu a miery ozdôb na odeve. Niektorí rodičia nemajú problém zaplatiť si trénerov, ktorí vymyslia pre ich dieťa choreografiu. Niektoré rodiny zachádzajú do takých extrémov, že sa zadĺžia, či prídu o svoje domovy, pretože nie sú schopní pokryť náklady z rodinných úspor.

V roku 2001, HBO odvysielalo dokument, ktorý získal cenu Emmy Award a získal si veľkú pozornosť. Dokument má názov Living Dolls: The Making of a Child Beauty Queen.

A teraz otázka pre vás. Čo si o tom myslíte? Išli by ste so svojou dcérou na takúto súťaž? Ovplyvní takýto typ súťaže psychiku dieťaťa a celkový jeho život?

Niekde som čítala článok o tom ako prebieha skrášľovacia procedúra. Ako už bolo spomenuté, dievčatá sú nastriekané opaľovacím sprejom, dávajú im umelé mihalnice, alebo dokonca PROTÉZY. Malé dievčatká nemajú dokonalý chrup, pretože im vypadávajú mliečne zúbky. A tak si dávajú do úst umelé zuby, aby vytvorili dokonalý dojem. Ja síce nie som matka a možno by som do toho nemala príliš kecať, ale mne celá tá show príde riadne šialená, zvrátená a nechutná.
Deti by mali ostať deťmi. Prečo matky dovolia, aby ich dcéry vyzerali ako zmalované návnady pre pedofilov??? Detstvo je nádherná vec a ubehne veľmi rýchlo. Načo dieťa stresovať nezmyselnými súťažami, ktoré viac berú než dávajú??? Čo z takýchto dievčat vyrastie? Budú namyslené, arogantné, budú si prehnane strážiť postavu, chodiť na plastiku ako na hodiny klavíra? Posúďte sami....




















You Might Also Like

11 comments

  1. Bože, tohle jsou opravdu voskové figuríny už :( nikdy bych tohle dítěti neudělala, stejně tak nechápu jak může někdo malému děvčátku dát podpatky, už to mi stačí k tomu, abych si poklepala na čelo. Někde jsem zase viděla video, kde malého šestiletého chlapce rodiče nutili do kulturistiky, takže v 6 letech vypadal jako chodící hora svalů. Šílenost!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som závislá na Discovery Travel&Living, avšak táto relácia (Toddlers and Tiaras) by mi vôbec nechýbala, keby v programovej štruktúre už viac nebola. Svoje dieťa by som nikdy na nič podobného nedala. Rodičia sú v tomto úplní fanatici, vžívajú sa do toho, ako keby to boli ich vlastné sny. Náklady sa im nikdy nevrátia. ALE niekedy treba veci vnímať aj z opačného uhla. Keďže som bola v USA, tak viem, že tieto veci sa vnímajú úplne normálne. Celá americká kultúra je úplne iná ako tá európska, ale to všetci vieme. Na záver len toľko, že všetko má svoje hranice :)))
    Yay pre rozumných rodičov :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. not, not not.. najviac ma zarazilo to ze medzi sebou ozu sutazi 5rocna s 18rocnou? al som to zle pochopila? nepaci sa mi do akej role to stavaju... ze pipkuju tie male.. malo byto byt o prirodzenej krase tych malych.. i ked deti vsetko vnimaju emotivnejsie a niektorym to urcite moze naburat psychiku

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na jednej strane sa mi myšlienka súťaženia páči, lebo to podporuje v deťoch zdravú súťaživosť a sebavedomie. Detičky sú viac smelé a to sa neskôr vždy premietne aj v dospelosti..sú nebojácne, dravé a priebojné, ľahšie si napr. hľadajú joby a pod. No na strane druhej, tieto americké child beauty pageants sú už kapánek zvrátené. Vždy keď vidím fotky z nejakej takejto súťaže, až sa zľaknem.. tie dievčatká vyzerajú ako dospelé zrelé ženy v mini prevedení. Tony neprirodzeného makeupu, veľké frizúry, sexi šaty.. stráca sa v tom podstata toho dievčatka, jej prirodzenosť, milosť a osobnosť.

    Pamätám si príklad, keď výherkyňa takejto jednej súťaže spred 15 rokov, len 6 ročné americké dievčatko bolo brutálne znásilnené a zavraždené v dome svojich rodičov. Len pár hodín po výhre. Myslím, že ešte v šatoch a makeupe zo súťaže. Nech sa nečudujú, také dievčatká sú najväčším chlípnym snom všetkých pedofilov. Nuž čo. Amerika. Klasika.

    Ja keď raz budem mať dcéru, prihlásim ju na balet, klavír a francúzštinu.) To mám tak dlhšie vysnívané.) A keby som ju niekedy chcela prihlásiť na nejakú detskú súťaž krásy, tak áno, nech sa páči, ale nech je tam hodnotená prirodzená detská krása a osobnosť. Nech tam majú talentové kolá, kde sa spieva alebo tancuje. A nie toto čo ponúka Amerika.

    S touto témou ma napadá jeden strašne milý a obľúbený film Little Miss Sunshine. Je to presne o americkej súťaži krásy, ale v takom inom poňatí. Odporúčam.

    BTW, super článok, Timejka.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. POdla mna je to hrozne ved tie male dievcatka vyzeraju ako stare baby a preboha kde je ich detsvo? Viem si uplne predstavit ake su cele zmagorene a uz teraz sa zenu za tym ako vyzeraju a co to bude ked budu mat 20..nie nie podla mna cele zle..

    OdpovedaťOdstrániť
  6. každé dievčatko sa chce raz stať takou malou princezničkou, ale toto nie je ten správy spôsob....viem, že raz bol taký prípad, že jednu takúto malú Miss zabili :(

    OdpovedaťOdstrániť
  7. také mierne týranie detí by som povedala. Ide hlavne o matky, ktoré vidia svoju budúcnosť v ich dcérach. Smutné

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ja by som toto svojej malej neurobila, ine je, ked chce byt modelkou v 15-16stich a mala by naozaj sancu a uspech, tak by som ju podporila... ale male dieta ma byt dietatom...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. poznam, je to strasidelne! a potom tie dievcata maju ako darcek k osemnastke plastiku....

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Podle mne tohle rozhodne neni HOT. Zda se mi to silene a navic neskutecne umele...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Mám krásne 4.ročné dievčatko, za ktorou sa otáčajú cudzí ľudia na ulici. Dokonca nás oslovil aj fotograf, aby sme to využili a prihlásili ju do modelingovej agentúry. Preto som začala vyhľadávať takéto stránky. A viete čo? Než má mať tvár zmachlenú od make- up u, radšej nech sa zašpiní od piesku, a miesto nechutných šatičiek jej radšej kúpim 10 vedierok a lopatiek. Však niet vačšej zábavy, ako piecť pieskové koláčiky...

    OdpovedaťOdstrániť