My favorite TV Fashion Shows

20.2.14

Už dlho som sa chystala napísať tento článok, keďže môj blog nebol nikdy čisto len "fashion", ale rada by som vám čitateľom priniesla aj niečo nové, čo vás môžno zaujme alebo inšpiruje. :) Som človek, ktorý skôr viac pozerá než číta. Mali by ste vidieť tú polmetrovú (doslova!) NEPREČÍTANÚ kopu časopisov, magazínov a kníh, ktorá sa nachádza pri mojej posteli....zatiaľ mi slúži ako "nočný stolík". :D Možno niekedy nastane doba, keď nebudem mať čo sledovať a jedinou možnosťou bude čítanie, čítanie, čítanie. :D Fashion programy mám radšej než seriály. Sú viac autentické a máte možnosť sa kadečo dozvedieť alebo priučiť. 

Začala by som mojim najväčším obľúbencom a tým je PROJECT RUNWAY (PR), ktorý sa vysiela už od roku 2004. Pre tých, ktorým PR nič nehovorí, by som len v skratke povedala, že ide o show, do ktorej je vybratých niekoľko návrhárov a tí medzi sebou súťažia, buď ako jednotlivci alebo aj v skupinách. V každom diely je určená konkrétna téma, na základe ktorej musia súťažiaci ušiť model. Na jeho tvorbu majú limitovaný počet peňazí (napr. 300 USD) a času (napr. 12 hodín, 2 dni). Témy sú rôzne, niekedy sú menej náročné, no najradšej mám tie, pri ktorých musia návrhári použiť netradičné materiály, napr. kvetiny, cukríky, potraviny, materiály zo zvieracieho obchodu alebo tie recyklovateľné. Pri týchto ťažších úlohách sa naozaj ukáže šikovnosť a kreativita návrhárov. Ich verným mentorom, ktorý ich usmerňuje správnym smerom, radí a pomáha pri práci je Tim Gunn. Porotu, ktorá hodnotí finálne modely, tvorí Heidi Klum, Michael Kors, Nina Garcia (módna riaditeľka v Marie Claire) a štvrtý porotca sa zvyčajne mení. Môže ním byť ďalší návrhár (Zac Posen, Betsey Johnson, Diane von Furstenberg či Francisco Costa), celebrita (S.J.Parker, Vicky Beckham) či modelka (Alessandra Ambrosio). Poslední 3 návrhári, ktorí v súťaži ostali, musia vytvoriť kolekciu, ktorú odprezentujú na New York Fashion Week-u. Konečný víťaz získava plno cien no podstatnou je pekná suma peňazí, vďaka ktorej môže rozbehnúť vlastnú značku.

PR sa teší veľkej obľube, nakoľko má už 12 sérií a na jej základe vznikli ďalšie show ako Project Runway All Star (3 série), Project Accessory, Project Runway Latin America, Australia či Phillippines.

project_runway_xlg

pic_home_flash(2)

Project-Runway-Judges

Show UNDER THE GUNN  patrí tiež pod taktovku PR. Podstata je tá istá, opäť návrhári, ktorí sa snažia ukázať svoje schopnosti, opäť nekonvenčné témy, limitovaný počet peňazí na výrobu a limitovaný čas. S tým rozdielom, že návrhári sú rozdelení do 3 skupiniek a každá skupina má vlastného mentora. Týmito mentormi sú bývalý súťažiaci z Project Runway, ktorí sa učia správne mentorovať. V tom im pomáha Tim Gunn.
Under-The-Gunn

Ďalšou srdcovkou je THE RACHEL ZOE PROJECT . Rachel asi väčšina z vás veľmi dobre pozná, vychýrená stylistka celebrít, ktorá miluje vintage oblečenie, štýl 70.rokov a na všetko, čo je super čuper hovorí "That´s bananas!" alebo "I DIE!". :D Táto show zachytáva jej osobný a pracovný život. A keby ste videli to množstvo topánok a šiat v jej šatníku.....I DIEEEEEEEEE! :D Tu dokonca môžete nájsť význam všetkých zvláštnych pojmov, ktoré Rachel používa. :D Dosť sa jej vyčíta, že je neprirodzene štíhla a že určite trpí anorexiou, no nech je už pravda akákoľvek, Rachel módou doslova žije, pracuje na 150 % percent a jej kolekcia oblečenia je jednoducho BANANAS! :D

rachel_zoe_project

the-rachel-zoe-project-countdown-day-1


 photo Rachel-Zoe-Shop.gif


A najlepšie nakoniec. Tým je britská reality show s názvom SNOG MARRY AVOID? V každej krajine môžeme nájsť obyvateľov, ktorým tak trochu chýba zmysel pre estetično a vkus, no ak ste mali možnosť navštíviť UK alebo Írsko, tak vedzte, že tu sa ten počet nevkusného obyvateľstva vyskytuje snáď v najvyššej miere. Samozrejme, že česť patrí výnimkám. Táto show sa zameriava na jedincov, pre ktorých je "fake-ovosť" nevyhnutnosťou a bez nej by v reálnom živote neprežili. Najväčšej obľube sa tešia samoopaľovacie produkty, príčesky, umelé nechty, make-up hodný tak do striptíz klubu a nevkusné, vulgárne oblečenie. Bleah! Show má za úlohu týmto strateným dušiam ukázať a dokázať, že niet nad prirodzenú krásu.

Snog, Marry, Avoid?





Čo by vás ešte mohlo zaujímať:

Project Catwalk
It´s a Brad, Brad world
Running in Heels

Poznáte niektorú z týchto show? Máte vy nejaké dobré tipy? :)

You Might Also Like

8 comments

  1. Kde vysielajú SNOG MARRY AVOID?
    RP sledujem už dlhé roky tiež.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. PR- zatiaľ som videl len prvú sériu a neviem prečo som nepokračoval, asi to napravím... :)
    Rache- I DIED like million times keď som ju pozeral..a aj u mňa bolo všetko bannanas. Zbožňujem ju, dokonca mám aj jej knihu.:D
    to posledné britské nepoznám, ale zaujalo!

    btw ja ti doplním ešte Brada Goreskiho a jeho show, síce nebola tak dobrá ako Rachel's, ale bolo to zaujímavé :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jj Brada mám spomenutého pod videami :)

      Odstrániť
    2. už som jak tie blbky čo nečítajú info pod obrázkami/text a potom sa pýtajú na to čo je jasne napísané v zmysle "to máš odkiaaaľ??" -_- :D

      Odstrániť
  3. SNOG MARRY AVOID a podobne showky zboznujem, hehe :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, hodila by si tu stránky na ktorých tieto relácie pozeráš ? díky moc =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. snog marry avoid nájdeš na youtube a ostatné showky sťahujem cez torrenty

      Odstrániť