Špaldová pizza/Spelt pizza

17.7.14

IMG_8211

Po novom začínam variť a piecť každú sobotu o pol jedenástej večer. Oči mi už klipkajú od únavy, no makám ďalej. :D Tentokrát som mala chuť na niečo jednoduché a špaldová pizza bola jednoznačnou voľbou. Čo na ňu budete potrebovať?

Cesto:
1 a 1/2 hrnčeka špaldovej múky
1 droždie
štipku morskej soli
150 ml vlažnej vody
1 PL olivového oleja

Múku si nasypte do misky, pridajte droždie, soľ, olej a vodu. Cesto vypracujte (áno je dosť lepkavé), prikryte ho kuchynskou utierkou a nechajte 30 minút kysnúť. Medzitým si vymastite plech a pomúčte, alebo použite papier na pečenie. Cesto mi stačilo na stredne veľký plech. Ako som už spomínala, je dosť lepkavé, takže zakaždým si poriadne namočte ruky do vody. S mokrými sa vám bude cesto lepšie rozotierať na plech. 

IMG_8212

Pretlačila som si 2 cesnaky a zmiešala s trochou olivového oleja. Cesto som potrela cesnakovým olejom, k rajčinovému pretlaku som pridala trochu kečupu a bylinky (oregano, bazalka, provensálske korenie), vyliala na cesto a rozotrela po celej ploche. Teraz prichádza tá zábavnejšia a kreatívnejšia časť, keďže ingrediencií na pizzu je neúrekom. Ja som na cesto poukladala plátky šunky, čerstvé šampiňóny, sušené paradajky, veľa kukurice a vrch posypala nastrúhaným syrom. 

Domáca pizza je preto naj, lebo si ju viete prispôsobiť vlastným chúťkam a môžete použiť všetky vaše obľúbené ingrediencie, za ktoré by ste v pizzerke zbytočne platili navyše. :) Ak máte všetko hotové, predhrejte si trúbu na 230 stupňov a pečte 15-20 minút. 

BON APPETIT!

IMG_8217

ENJOY! 

You Might Also Like

7 comments

  1. Mňam :3 Pizza vyzerá naozaj chutne :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzera super, musim to vyskusat. :)

    www.blondava-potvora.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak toto je skvelý recept :) Špaldová múka je u nás doma už nevyhnutnosťou, určite vyskúšam

    dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mňamka... musím vyskúšať

    http://lenkasfashioncocktail.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. you look amazing

    http://differentcands.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť