Mrkvový koláč s mascarpone/Carrot cake with mascarpone cream

13.9.14

carrot

Keď som prvýkrát piekla mrkvový koláč, ušiel sa mi z neho jeden kúsok, resp. iba obrezky. Zvyšok sa vytratil bleskovou rýchlosťou, čo znamená, že je asi prudko stráviteľný, ba až návykový a bola by škoda, keby som jeho proces výroby "nešérovala" ďalej do sveta. Po nejakom čase som si ho upiekla ešte raz a tentokrát celý len pre seba. :D Ten pocit, keď si ho vychutnávate spolu s raňajšou kávou, je neopísateľný. Treba vyskúšať na vlastnej koži. :)

Na cesto budete potrebovať:
200g nastrúhanej mrkvy
2 hrnčeky špaldovej múky (môže byť aj bezlepková)
polovica z veľkého bieleho jogurtu (ja používam zvolenský smotanový)
nastrúhaná pomarančová kôra z 1 pomaranča
3/4 hrnčeka cukru (ja som použila kokosový cukor z Bio obchodu, ale ak sa vám ho nechce zháňať, použite trstinový cukor/agáve sirup/med)
2 vajíčka
3 PL oleja (kokosový alebo olivový)
3 ČL prášku do pečiva
štipka soli
3 ČL perníkového korenia

Krém:
250g mascarpone
zvyšok bieleho jogurtu
1/4 hrnčeka cukru (kokosový/trstinový/agáve/med)
1/2 sáčku vanilkového cukru (alebo kvapka vanilkovej arómy)


IMG_8809

V jednej miske si zmiešajte všetky sypké prísady, čiže múku, cukor, soľ, perníkové korenie a prášok do pečiva. V druhej mise si vymiešajte nastrúhanú mrkvu, jogurt, pomarančovú kôru, olej a vajíčka. K vlhkej zmesi primiešajte tú sypkú a vypracujte cesto.

Vyhrejte si rúru na 175-180 °C. Vymastite plech, pomúčte ho, vylejte cesto a pečte asi tak 25 minút. Či je už koláč správne upečený zistíte tak, že do neho zapichnete špáratko. Pokiaľ na ňom cesto neostane, je ok....ak áno, treba ho ešte pár minút nechať piecť. Koláč po upečení nechajte vychladnúť. Vychladnutý koláč prekrojte na polovicu, potrite vyšlahaným krémom a spojte. Potrite aj vrch koláča a ozdobte podľa seba. :) Ja som použila sušené brusnice a plátky kokosu, no hodili by sa aj orechy. :)

IMG_8812

dch
IMG_8816

You Might Also Like

2 comments

  1. Škoda, že som sem neprišla skôr, teda pred pečením. Mohla som skúsiť toto. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam, určite pri vyskúšam, keď budem najbližšie piecť. :-)
    The city of fashion

    OdpovedaťOdstrániť