Čokoládovo - arašidové brownies (bezlepkové) / Best Chocolate & Peanut Butter Brownies EVER! ( gluten free)

23.11.15


Zbožňujem Pinterest. Predstavuje pre mňa nekonečnú studnicu inšpirácií a nápadov. Potrebovala by som asi tak rok dovolenky, aby som zrealizovala a vyskúšala všetko, čo tak lajkujem a pripínam do svojich "pinteresťáckych" násteniek. Tento víkend som natrafila na veľmi jednoduchý recept, ktorý podľa môjho skromného názoru nemá konkurenciu....zatiaľ. :D Všetky suroviny som už mala doma, jediné čo som musela kúpiť bolo arašidové maslo. Menšie prekvapenie nastalo, keď som si začala recept čítať podrobnejšie a zistila som, že gramáž surovín je uvedená v amerických jednotkách. Našťastie "gúgl" všetky tieto starosti vyriešil a správnosť mojich výpočtov sa odzrkadlila v jedinečne lahodnej chuti tohto dezertu. Upozorňujem ešte, že tento koláč je dosť návykový. :D Upečené cesto je veľmi hutné, svojou konzistenciou pripomína truffles. Enjoy!


Suroviny:

400 g čokolády na varenie (mne sa osvedčila z Lidla)
120 g masla
150 g arašidového masla
4 vajcia
50 g hnedého cukru
50 g holandského kakaa


1. Roztopte si nad parou maslo, pridajte 300 g čokolády a arašidové maslo a nechajte všetko roztopiť.
2. V druhej miske si vymiešajte vajcia a cukor
3. Čokoládovú hmotu nechajte vychladnúť a prilejte ju do misky s rozšľahanými vajciami a nakoniec pridajte trochu kakaa
4. Hmota, ktorá vám vznikne, bude mať pudingovú konzistenciu.
5. Vyložte si plech (mne cesto vystačilo do malého plechu o dĺžke asi 30 cm) papierom na pečenie a pečte na 150 °C po dobu 40 minút. 
6. Zvyšnú čokoládu (50 g) roztopte a polejte ňou vychladnutý koláč.


______________

400 g cooking chocolate
120 g (1 stick) butter
150 g creamy peanut butter 
4 eggs
50 g brown sugar
50 g unsweetened cocoa powder


1 Melt the butter, add 300 g  of cooking chocolate, peanut butter  and mix until all of the ingredients are melted. Let it cool.
2. Mix eggs and sugar in another bowl
3. Pour the chocolate into the bowl with eggs and mix well until it´s smooth
3. The batter will look like a very thick pudding. (yum!)
4. Line a baking pan with parchment paper (I used a small pan - cca 30 cm long). Pour the batter into the pan and bake it for 40 minutes to 150°C. 
5. Melt the remaining chocolate and drizzle it over the brownies. 

You Might Also Like

7 comments

  1. wow, vyzerá to úžasne a hlavne jednoducho :) toto by som mala podstrčiť mamine :D

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak tie vyzerajú úžasne, určite ich musím vyskúšať na vianočný večierok :)

    NITA

    OdpovedaťOdstrániť
  4. určitě vyzkouším! stejně jako ty, miluji pinterest! :D :)
    http://of-goldbook.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť