Ako byť módnym chameleónom aj s minimalistickým šatníkom?

30.1.17


Ak príde reč na hudbu alebo filmy, tak v tých mám celkom jasno. Viem aké štýly sa mi páčia a na tie sa orientujem. No čo sa módy týka, cítim sa ako dieťa, ktoré priviedli do obchodu so sladkosťami alebo do hračkárstva a povedali mu "Ber si čo chceš!" a ja by som začala pobehovať ako splašené kura. :D Odjakživa som mala pocit, že je vo mne zahniezdených viacero osobností, pretože sa mi páčilo veľa rôznych módnych štýlov (od 50-tych rokov až po 90-te, boho, preppy, tomboy, elegantný, dievčenský, rockový štýl atď atď) a ja som cítila potrebu, že ich chcem vyskúšať všetky. Žila som v domnení, že mať jeden vyhradený štýl je taká nuda a ba naopak, vyzerať každý deň úplne inak je vzrušujúce. Stretli ste sa už s niečím podobným? Alebo to len my Váhy sme také stratené a nerozhodné? Z vlastnej skúsenosti však môžem povedať, že vytvárať na sebe zakaždým iný zovňajšok je časovo aj mentálne náročné. A to nehovorím o halde oblečenia, ktorá sa vám v šatníku nakopí. Dnes som už o niečo múdrejšia a každý nákup si dvakrát premyslím. V otázke štýlu však stále nemám jasno, ale necítim potrebu vyskúšať všetky, ktoré sa na módnej scéne objavia. Počas rokov obmieňam tie overené a to mi stačí. A verte tomu či nie, JE možné nosiť viacero štýlov aj s minimalistickým šatníkom. A ako na to?

1. Poznajte svoje farby - ide o farby, ktoré nosíte najčastejšie a ktoré sa vám hodia. Základom minimalistického šatníka sú biela, čierna, sivá, tmavo modrá a všetky neutrálne farby. Tieto sa kombinujú veľmi jednoducho. Jasné, že môžete mať v šatníku aj kúsky v iných odtieňoch (červená, burgundy, ružová), ale vyberte si taký, ktorý môžete kombinovať so skoro všetkými basic farbami.
2. Strih - dobre padnúce oblečenie vie oceniť každý z nás, pretože sa v ňom cítime ako v druhej koži. Netreba sa však báť atypických strihov, ktoré sa dokážu opticky pohrať s našimi postavami. Zakryjú naše nedokonalosti alebo naopak, pridajú nám objem tam, kde potrebujeme. Príkladom sú volánové topy, s ktorými vytvoríte nielen romantický či bohémsky look, ale dobre poslúžia aj ako súčasť elegantného outfitu do práce či divadla.
3. Materiály, vzory - s príchodom fashion weekov môžeme počítať s tým, že nám známi aj menej známi návrhári naservírujú poriadnu dávku inšpirácie. To ako dokážu kombinovať rôzne materiály, vzory či potisky je naozaj obdivuhodné. A o pár  mesiacov na to sa stanú trendami aj v našich bežných odevných reťazcoch. Páči sa vám čipka, ale príde vám príliš romantická? Kdeže! Môžete ju pokojne zakomponovať do rockového štýlu. A čo kožená sukňa? Príliš sexi? Nato zabudnite! Šupnite na seba tenisky, obyčajné biele tričko, trendy okuliare alebo klobúk a je z vás instagramová princezná! :D A čo taká bodkovaná blúza? Že retro? S dobre padnúcimi jeansami, štýlovými mokasínkami  a  zaujímavou kabelkou vytvoríte ležérny štýl, ktorý je tak obľúbený najmä medzi blogerkami z LA. Týmto chcem povedať, že pre každý módny trend či štýl sú charakteristické určité vzory a materiály (90-te roky -  zamat, retro - kvety, bodky), ale s trochou fantázie a strategickým prístupom zistíte, že majú oveľa širšie využitie. :)
4. Doplnky - tento bod by som zaradila asi k najdôležitejším. S doplnkami akými sú šatky, šperky, kabelky, klobúky alebo topánky je možné vytvoriť nespočetné množstvo kombinácií a štýlov a to aj s tým najminimalistickejším šatníkom! Oplatí sa do nich investovať a pátrať po zaujímavých kúskoch. Veľa krásnych šatiek nájdete napríklad v sekáčoch.

Ktorý štýl nosíte najradšej? Máte v otázke svojho vkusu jasno alebo radi experimentujete s rôznymi trendami?

hat - Oasap (similar here)
coat - Pimkie
scarf - H&M
bag - New Yorker
cullotes - F&F
over knee boots - Topankovo







You Might Also Like

2 comments

  1. Ja v tom všetkom vôbec nemám jasno, Timi :) Tiež som rada ako chameleón, raz športovo, potom žensky elegantne a potom experimentujem... no vieš..ja som tiež znamenie Váhy :D

    www.sinnamona.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jako kdyby si mi mluvila z duše. Ztotožňovala jsme se už s prvními řádky a pak jsem si přečetla, že jsi také váha. Tak možná je to naším znamením, ale cítím to uplně stejně jako ty :)

    OdpovedaťOdstrániť