Prečo začať blogovať?

9.3.17


Zistila som o sebe, že som strašný nostalgik. Tá 30-tka mi už asi udrela na mozog. :D No neprejde deň, kedy by som nespomenula na niekoho alebo na niečo z minulosti. Vraví sa, že netreba hľadieť dozadu, ale postupovať napred. Na zlé spomienky zabúdam, no pozitívne si budem so sebou niesť do konca života. Jednou z nich je aj môj blog. Tento rok totiž oslávi 7. narodeniny. Siedmy rok býva kritický. :D Ale vravím si, že v žiadnom prípade! Sem tam ma moja motivácia a kreativita dokážu potrápiť, no idem ďalej a dala som si menší záväzok, že okrem obrázkov musím vás - čitateľov obohatiť aj o zaujímavejší text. Preto som sa rozhodla napísať článok na tému blogovania a rada by som sa s vami podelila o pár základných bodov, ktoré by vás mohli motivovať k založeniu si vlastného blogu (akéhokoľvek charakteru): 

1. Free(dom) - jednou z primárnych výhod blogovania je jeho nízka nákladovosť. Je prakticky nulová, ak mám byť konkrétna. Vašou jedinou investíciou pri budovaní blogu bude váš čas....a možno jedna šálka kávy a čoko na doplnenie energie. :) Blog si môžete  založiť prostredníctvom publikačných stránok ako napríklad Google Blogger či WordPress. Samozrejme for freeeeee! Ďalším bonusom je slobodná tvorba. Môžete písať o čom len chcete (pravdaže všetko v rámci zákona) a vizuál svojho blogu viete prispôsobiť vášmu vkusu.

2. Nový hráč - za posledných pár rokov sa ako keby roztrhlo vrece s blogermi. Ak je toto jeden z dôvodov, ktorý vás odrádza od vytvorenia vášho blogu, tak vedzte, že NIE! Máte pocit, že budete len maličkou rybou (alebo planktónom) v obrovskom oceáne konkurencie? No a čo? Všetko postupom času zovšednie a noví hráči s novými nápadmi či myšlienkami sú kedykoľvek vítaní. Blogeri pribúdajú, ale to isté sa deje aj s publikom, ktoré sa každým dňom rozširuje. Nebojte sa začať, buďte inšpiráciou, robte čo vás baví a to správne obecenstvo si vás už nájde. :)

3. Naučíte sa nové veci - blogovanie nie je len o písaní článkov alebo publikovaní fotiek. Je potrebné zvládnuť pár technických nastavení. Neviem presne ako funguje WordPress, ale Google Blogger je pomerne prehľadný a užívateľsky intuitívny. Ja sa považujem za priemerného počítačového užívateľa a skoro všetky funkcie som zvládla nastaviť sama. Predtým som nemala šajnu, čo znamená HTML, banner či widget.  No ak som si s niečim nevedela rady, googlila som alebo hľadala postupy na Youtube. Pred 7 rokmi, keď som s blogom začínala, to bola celkom fuška, ale teraz je už k dispozícií veľké množstvo webov, videí alebo aplikácií, ktoré vám budú vedieť vylepšiť dizajn a funkcie na blogu.

4. Sebavedomie - ak vás blogovanie baví, máte plno nápadov, prispievate pravidelne a robíte si promo aj na iných sociálnych sieťach, pozitívne výsledky vašej práce nedajú na seba dlho čakať. A odzrkadlí sa to aj na vás. Vďaka blogu som sa naučila robiť veci lepšie, kvalitnejšie (v tomto procese stále pokračujem), prekonávať samú seba (ehm...svoju lenivosť :D), nadobudla som nové vedomosti a zručnosti. Musíte si však uvedomiť jednu dôležitú vec. Internet nie je len miestom plným inšpirácie, či zábavy, ale aj výživnou pôdou pre idiotov. Vždy sa nájde niekto, kto si do vás bude chcieť rýpnuť aby uľavil svojmu egu. Voči takýmto parazitom platia len dve veci: humor a ignorácia.

5. Produkty/Spolupráce/Zárobky - nikdy v živote, ale naozaj NIKDY by ma nenapadlo, že vďaka blogu budem dostávať a skúšať produkty zadarmo! No zakladať si blog kvôli vidine free produktov/služieb je do neba volajúca blbosť. Možno si pomyslíte, že som naivka, ale blog by ste mali viesť úplne nezištne. Malo by to byť miesto, kde môžete popustiť uzdu vašej fantázii, myšlienok, poznatkov a čo budete robiť s láskou a radosťou. Darčeky či iné finančné zárobky sú len čerešničkou na torte. Okrem toho, v súčasnosti si už veľa spoločností uvedomuje silu a vplyv blogov a začínajú ich zahŕňať do svojich marketingových aktivít. Vďaka blogovaniu môžete nachytať plno nových kontaktov, spoznať sa so zaujímavými ľuďmi, zúčastniť sa rôznych akcií alebo spoznať ďalších blogerov, s ktorými si budete môcť vymeniť skúsenosti zo sveta blogovania.

Uvažovali ste už niekedy nad založením vlastného blogu?
__________________________
bomber bunda - Zaful
košeľa - H&M
jeansy - Bershka
topánky - Topánkovo
kabelka - Asos (podobné na Lovely.sk)
okuliare - Zaful














You Might Also Like

4 comments

  1. Vyzeráš super, Timi a topánky veľmi pekne zapadajú do tvojho štýlu. Ja som si veru blog založila, sledujem blogy stráááášne dlho..najprv tajne a potom som o tom povedala aj priateľovi a tak som po blogu túžila..ale aj tak by ma nemal kto fotiť.. a nakoniec som si ho aj tak založila a investovala do foťáku, no a môj teraz už snúbenec a fotograf v jednom, ma v tom podporoval..je to perfektné a je to moje hobby.. fakt sa z toho veľmi teším a nezáleží na tých spoluprácach a na tom, že je blogerov milióny.. je to moje miestečko na nete a baví ma to :)

    www.sinnamona.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj simi, dakujem za tvoj komentár :) na začiatku blogovania som sa fotila sama, väčšinou v izbe a fotky boli samozrejme jedna veľká katastrofa :D, ale ako sama píšeš, kľúčom k úspechu je určite investícia do foťáka a blízka osoba, ktorá bude ochotná fotiť :D

      Odstrániť